Vimánák
Az istenek az ősi mítoszok alapján égi bárkákon közlekedve látogatták meg az embereket. A repülő hajókról szóló beszámolók felbukkannak Egyiptomban, Mezopotámiában és Indiában és még sok más kultúra hagyományaiban.
A sumérok Din-Gir-nek nevezték az égi hajókon érkező igazságos lényeket, akik rendet tesznek az univerzumban (a Földet értették alatta) isteni törvényeket hoznak és bölcs istenkirályokat ültetnek az ország trónjára. Az egyiptomiak is említést tesznek a Zen Tipi-ben (így nevezték az istenek uralkodásának idejét) Egyiptomba látogató jövevényekről, akik égi bárkákon nyugatról jöttek az emberekhez egy távoli földről.
Nagy valószínűséggel az ősi egyiptomiak ismerték az amerikai kontinenst, de ezt az elméletet már régebben Thor Heyerdhal, a Rá Expedíció kapcsán már bebizonyította. Sajnos korunk tudósai mereven ragaszkodnak a görcsös megcsontosodott teóriáikhoz és ezért sem a viking Vörös Eriket, sem a sok találgatást felvető Piri Reis féle térképet nem hajlandóak figyelembe venni.
(A Piri Reis térkép, amelyen Dél-Amerika partvonala is felismerhető.)
egyiptomi ábrázolás
A vimánák mítosza
A vimánákból elég sokféle létezett az ősi indiai beszámolók alapján, ám ha nagy vonalakban akarunk képet alkotni a repülő szerkezetekről akkor négyféle vimánát különböztethetünk meg. A Sundra, Shakuna, Tripura és Rukma vimánák a legismertebb gépezetek, de most röviden nézzük mit is takarnak ezek a furcsa nevek. A Rukma vimána a feljegyzések szerint egy hatalmas kúp alakú jármű volt, amely rotorok segítségével repült a légkörben. A Rukma tulajdonképpen olyan, mint egy nagy repülő hegy. A monstrumot teherszállításra alkalmazták.
A Rukma vimána rekonstruált képe:
A Sundra (Sundara) rakétaszerű szintén kúpos gépezet, amely képes volt elhagyni a Föld légkörét és kilépni a csillagok közé. Egyes feltételezések arra engednek következtetni, hogy a Sundra volt a héliopoliszi benben kő, az a kőkamra, amelyben az idők kezdetén Ré, a napisten Egyiptom földjére érkezett.
A Sundra rekonstruált képe:
A Shakuna vimána óriási madárra emlékeztet, amley valójában egy repülő ház vagy palota. Minden bizonnyal a Shakuna szolgálhatott alapul a félelmetes, hatalmas madarakról alkotott legendáknak. A sumér Anzú madár Enmerkar hőskölteményében repülő házként jelenik meg és valljuk be a hasonlóság elég szembeötlő az indiai hagyományok Garuda madarával, amely a hátán hordozza az istenek házát. Az Anzú Enlil isten sasmadara volt, amelyet elzárva tartott egy méretes kapú mögött valamelyik eddig ismeretlen hegy mélyén.
A Shakuna vimána rekonstruált képe:
A Tripura vimána egy kétéltű jármű lehetett, amely a vízen, víz alatt és szárazföldön is képes volt haladni. Visnuról úgy tartották, hogy egy óriási hal képében segitett Manunak, az indiai özönvíz hajósnak a bárkáját a Himalájához vontatni. Nem kizárt, hogy a Tripura volt az ősi héber mítoszok Leviathánja, egy hosszúkás hal alakú kétéltű merűlőhajó.
A Tripura Vimána rekonstruált képe:
A négy gépezeten kivűl még léteztek más alakú vimánák is ám a fentebb bemutatottak gyakran előfordulnak az emberiség művészti alkotásai között. Ezek a járművek valamilyen különös, misztikus jelentőséggel birtak az emberek szemében.
Ezékiel látomása
1 A harmincadik évben, a negyedik hónap ötödikén, amikor én a fogságban élő nép között voltam a Kebár folyó mellett, megnyílt az ég, és isteni látomásokat láttam.
2 A hónap ötödikén, Jójákin király fogságba vitelének ötödik évében
3 szólt az Úr igéje Ezékiel paphoz, Búzi fiához, a káldeusok országában, a Kebár folyó mellett, és megragadta őt ott az Úr.
4 Láttam, hogy forgószél jött észak felől, nagy felhővel és egymást érő villámlással, körülötte fényözönnel. A közepéből, a villámok közül mintha ezüstös csillogás tündöklött volna.
5 Négy élőlény alakja volt ott. Ilyennek látszottak: emberhez hasonló alakjuk volt,
6 de mindegyiknek négy arca, és mindegyiknek négy szárnya vol.
7 Lábaik egyenes lábak voltak, de lábfejük olyan volt, mint a borjúláb. Ragyogóak voltak, mint a fénylő réz.
8 Szárnyuk alatt négyfelől emberi kezek voltak. Mind a négynek voltak arcai és szárnyai.
9 Szárnyaik összeértek, egyiké a másikéhoz. Nem kellett megfordulniuk, amikor jártak, mindegyik előre nézve tudott menni.
10 Ilyen volt az arcuk: volt emberarcuk, de volt oroszlánarca is mind a négynek jobbról, bikaarca is volt mind a négynek balról, és volt sasarca is mind a négynek.
11 Ilyen volt az arcuk. Felső szárnyaik ki voltak terjesztve,
ez a két szárny összeért, egyiké a másikéval, kettő pedig eltakarta a testüket.
12 Mindegyik előre nézve tudott menni. Ahova a lélek akart menni, oda mentek, nem kellett megfordulniuk, amikor jártak.
13 Ilyenek voltak az élőlények: külsejük olyan volt, mint az izzó parázs,
és az élőlények közt, mintha égő fáklyák lobogtak volna. Tűz ragyogott, és a tűzből villámok cikáztak.
14 Az élőlények járása-kelése olyannak látszott, mint a villámlás.
15Amikor néztem az élőlényeket, megpillantottam egy-egy kereket a földön az élőlények mellett, mind a négy előtt.
16 A kerekek úgy voltak elkészítve, hogy ragyogó drágaköveknek látszottak, és mind a négy egyforma volt. Úgy készültek, hogy mindegyik kerék közepében egy másik kerék látszott.
17 Amikor jártak, négy irányban tudtak menni; nem kellett megfordulniuk, amikor jártak.
18 A kerék abroncsai magasak és félelmetesek voltak, és mind a négy abroncs körös-körül tele volt szemekkel.
19 Amikor az élőlények jártak, a kerekek is jártak mellettük;
és amikor az élőlények fölemelkedtek a földről; a kerekek is fölemelkedtek.
20 Ahová a lélek akart menni, oda mentek; ahová a lélek akarta. És a kerekek is fölemelkedtek velük, mert
az élőlények lelke irányította a kerekeket.
21 Ha azok jártak, ezek is jártak, ha azok megálltak, ezek is megálltak; és ha fölemelkedtek a földről, fölemelkedtek a kerekek is, mert az élőlények lelke irányította a kerekeket.
22 Az élőlények feje fölött valami boltozat volt, amely félelmesen csillogott, mint a jég, és ki volt feszítve a fejük fölött.
23 A boltozat alatt
ki voltak terjesztve szárnyaik, egyiké a másiké felé. Mindegyiknek volt másik két szárnya
is. Ezekkel eltakarták a testüket elöl is, hátul is.
24 Amikor jártak, olyannak hallottam szárnyaik zúgását, amilyen a nagy vizek zúgása, mint a Mindenható hangja. Hangjuk zúgása olyan volt, mint egy tábor morajlása. Amikor megálltak, leeresztették szárnyaikat.
25 És egy hang hallatszott a fejük fölött levő boltozatról amikor megálltak, és leeresztették számyaikat. Amikor megláttam, arcra borultam, és hallottam, hogy valaki megszólal.
Vimana - Leírások repülő szerkezetekről
Vimánák
"Egyszer, amikor Citaketu király az űrben utazott Vishnutól kapott gyönyörű repülőgépén, találkozott Sivával. A nyilak, amelyeket Siva lőtt ki, hasonlatosak voltak a Nap égő sugaraihoz, és beborították mind a három lakórepülőt olyannyira, hogy soha többé nem lehetett látni őket.
Srimad Bhagasvatam, Sixth Canto, Part 3
Az Észak-Indiában és Pakisztánban található ú.n. - Rama birodalom - tizenötezer évvel ezelőtt alakult ki az indiai szubkontinensen. Több nagy és fejlett városból állt, melyek közül jónéhány még felfedezésre vár Pakisztán sivatagjaiban, Észak- és Nyugat-Indiában. A Rama birodalomban megvilágosodott pap-királyok uralkodtak, akik kormányozták a városokat. A hét legnagyobb fővárost az ősi hindu szövegek "A Hét Rishi Város"-ként emlegetik. A régi írások állításai szerint a lakóknak voltak repülő gépei, amelyeket vimanáknak hívtak. Az ősi indiai eposz leírja, hogy a vimana kétszintes, kör alakú repülőgép volt kerek ablakokkal és kupolával, leginkább emlékeztetve arra, ahogy mi leírunk ma egy repülő csészealjat. A - szél sebességével - repült és - melodikus hangokat - adott ki magából. Legalább négy különböző vimanát különböztettek meg: néhány csészealj alakút és néhány szivar alakút.>>
D. Hatcher Childress, "Ancient Indian Aircraft Technology" In The Anti-Gravity Handbook>>
-Egy légi-szekér, a Pushpaka, sok embert szállított Ayodhya fővárosába. Az ég telis-tele volt csodás légi járművekkel, melyek sötétek voltak mint az éj, de sárgán ragyogó fény világította meg őket.>>
Mahavira of Bhavabhuti (A Jain text of the eighth century culled from older texts and traditions)>>
A Védák, - az ősi hindu költemények, amelyek feltételezések szerint a legősibb indiai írások - különböző alakúaknak és méretűeknek írják le a vimanákat: az - ahnihotra vimana - két motoros volt, az - elefánt vimanának - több motorja volt, és említés esik más típusokról is, melyek a jégmadárról, az íbiszről és egyéb állatokról kapták nevüket.>>
D. Hatcher Childress, "Ancient Indian Aircraft Technology" In The Anti-Gravity Handbook >>
Milyen csodálatos Vata szekere! Fékezhetetlen és olyan a hangja, mint a villámnak., megérinti az eget, égő színű, ragyogó fényt bocsát ki, és felkeveri a port a földön.>>
Rig-Veda (Vata is the Aryan god of wind.)>>
"India Védikus irodalmában különböző leírások léteznek repülő gépekről, melyeket általában vimanáknak hívnak. Két kategóriát különböztetnek meg: >>
- ember által készített jármű amely repülőgépre hasonlít és madár-szerű szárnyak segítségével repül, >>
- körvonal nélküli struktúrák, melyek misztikus módon repülnek és általában nem az emberek készítették.>>
Az első kategóriába tartozó eszközöket főleg középkori szekuláris szanszkrit munkák emlegetik, melyek építészettel, automatákkal és ostromgépekkel, valamint egyéb mechanikus eszközökkel foglalkoznak. >>
A második kategóriákba tartozókról ősi művekben olvashatunk (mint a Rigveda, a Mahabharata, a Ramayana vagy a Purana) és a leírások szerint nagyon sok tipikus UFO-tulajdonsággal rendelkeznek. Léteznek ősi indiai megemlékezések ember által, fából készített járművekről is, melyek szárnyakkal repültek, mint a modern repülőgépek. Azontúl, hogy ezeket az eszközöket is vimanáknak hívták, nem mondhatjuk el, hogy minden vimana hasonlított a repülőgépekre. A legtipikusabb vimana repülési tulajdonságaiban az általunk ismert UFO-kra emlékeztetett, és azok a lények akiket kapcsolatba hoztak a repülő eszközzel, hasonló jellemzőkkel rendelkeztek, mint ahogy manapság leírnak ufonautákat. Érdekes példa a vimanára az a repülő gépezet, amelyet Salva, egy egykori király kapott Maya Danavától, aki a Taltala bolygórendszerből származott.">>
Richard L. Thompson, Alien Identities>>
A kegyetlen Salva Saubha szekerén közeledett, melyen eljutott mindenhova és segítségével megölt sok bátor Vrishni fiatalt és gonoszul lerombolta a városi parkokat.>>
The Mahabharata>>
Létezik egy rege Krishnáról, a hősről, amelyben modern fegyverekre való utalásokat is felfedezhetünk: "Ahogy szállt az égen és követte Salva-t , a Saubha-ja hamar felreppent az égre: rakétákat, nyilakat, szálfegyvereket, harci-baltákat, három élű dárdákat dobált, lángot szórt rám megállás nélkül. Az égen száz Nap és Hold jelent meg, és száz millió csillag. Nem lehetett tudni, hogy nappal van-e vagy éjszaka és az iránytű sem működött.">>
The Mahabharata>>
Az a repülő, melyet Salva használt, roppant titokzatos volt. Olyan különleges volt, hogy néha úgy tűnt, több repülő is látható az égen, néha pedig egy sem volt észlelhető. A repülő néha látható volt, néha láthatatlan, és ezzel állandó fejtörést okozott a Yadu dinasztia harcosainak. Néha a földön állt, néha az égen szállt, néha egy hegycsúcson pihent, máskor a vízen lebegett. A csodálatos hajó úgy repült az égen, mint egy forgó tűzlabda s egy pillanatra sem állt meg.'>>
Bhaktivedanta, Swami Prabhupada, Krsna>>
Vimana - Van utalás rá a bibliában is:
Vimana?
1. Láttam, hogy négy kerék volt a kerúbok mellett, egyik kerék az egyik kerúb mellett, másik kerék a másik kerúb mellett, és olyanok voltak a kerekek, mint a ragyogó drágakövek. >>
2. Mind a négynek az alakja egyformának látszott: mintha egyik kerék a másik kerékben lenne. >>
3. Amikor jártak, négy irányban tudtak menni, és nem kellett megfordulniuk, amikor jártak, hanem amerre az első akart menni, arra ment a többi is; nem kellett megfordulniuk, amikor jártak. >>
4. Egész testük és hátuk, kezeik és szárnyaik, meg a kerekek körös-körül tele voltak szemekkel, mind a négynek a kereke. >>
5. A kerekeket pedig valaki a fülem hallatára forgóknak nevezte. >>
6. Négy arca volt mindegyiknek: az első kerúbarc volt, a második arc emberarc, a harmadik oroszlánarc, a negyedik pedig sasarc. >>
7. És fölemelkedtek a kerúbok. Ez az az élőlény, amelyet a Kebár-folyó mellett láttam. >>
8. Amikor a kerúbok jártak, a kerekek is jártak mellettük, amikor pedig a kerúbok fölemelték szárnyaikat, hogy fölemelkedjenek a földről, a kerekek sem maradtak el mellőlük. >>
9. Ha azok álltak, ezek is álltak, ha azok fölemelkedtek, ezek is fölemelkedtek velük, mert az élőlény lelke irányította őket. >>
10. Akkor elvonult az ÚR dicsősége a templom küszöbétől, és helyet foglalt a kerúbok fölött. >>
11. A kerúbok pedig fölemelték szárnyaikat, szemem láttára fölemelkedtek a földről, és elindultak a kerekekkel együtt.>>
|